wtorek, 1 lipca 2014

Lilie wodne i rosiczki

Byłam dzisiaj na spacerze z rodzicami, w okolicach Osiecznej.  Po około półtorej godzinnym marszu dotarliśmy do niewielkiego jeziorka, ukrytego w głębi lasu. Nieźle się namęczyłam, żeby zrobić kilka zdjęć z bliska liliom wodnym.





Moje nogi zamokły aż do kolan, bo przewróciłam się kilka razy na niebezpiecznie miękkim podłożu, a nawet raz się zapadłam. Jednakże ten moment okazał się koniecznym żebym mogła na własne oczy zobaczyć dziko rosnącą jedną z rzadszych roślin w Polsce – rosiczkę okrągłolistną, która okazała się gęsto rosnąć na obszarze okalającym całe jezioro, w obrębie dwóch, a co jakiś czas nawet do dwóch i pół metra.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz :) wedle możliwości odpowiem jak najszybciej ^^